Strona Główna       Mapa serwisu
Dziś: Wtorek, 19 czerwiec 2018
orzel

Mimo ciągłego braku czasu, praca to moja pasja

Powrót
Biuro Rachunkowe `Profit` Magdalena Bosacka - laureat VII edycji konkursu w kategorii: małe przedsiębiorstwo Rozmowa z panią Magdaleną Bosacką właścicielką Biura Rachunkowego „Profit” z Gniezna, laureatem VII edycji konkursu w kategorii ‘małe przedsiębiorstwo’.

Dokładnie 20 lat temu założyła Pani własne biuro rachunkowe. Przez dwie dekady firma, którą Pani kieruje mocno się rozwinęła. Proszę powiedzieć, jak doszło do powstania firmy i jakie były główne etapy jej rozwoju.

W 1988 roku ukończyłam liceum ekonomiczne, po czym rozpoczęłam studia na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W okresie kiedy kończyłam studia, rozpoczęła się w Polsce transformacja systemu podatkowego. Ciekawiły mnie te zagadnienia. W lipcu 1994 roku rozpoczęłam prowadzenie biura rachunkowego. Do 1999 roku jednocześnie pracowałam jako nauczyciel przedmiotów ekonomicznych w Zespole Szkół Ekonomiczno-Odzieżowych w Gnieźnie.
W miarę rozwoju gospodarki , a co za tym idzie zmian w przepisach podatkowych, zapotrzebowanie na usługi księgowe i podatkowe stawało się coraz większe. W roku 1998 zdałam egzamin przeprowadzany przez Ministerstwo Finansów, dzięki któremu uzyskałam uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Kilka lat później poszerzyłam kwalifikacje o uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa, tym razem w Ministerstwie Skarbu. Postanowiłam wreszcie zawalczyć o najwyższy tytuł w zawodzie, czyli biegłego rewidenta. Zdałam wszystkie egzaminy pisemne oraz kończę aplikację. Myślę, że w pod koniec bieżącego roku zakończę całą procedurę uzyskania tytułu.
Początkowo biuro nie było duże. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na większą powierzchnię, kilka razy zmieniałam jego lokalizację. W chwili obecnej, od dwóch lat, jesteśmy w nowej siedzibie. Liczba pracowników dochodzi do 20 osób, a liczba klientów przekroczyła już kilkuset. Mimo ciągłego braku czasu praca to moja pasja.

Obsługuje Pani kilkaset podmiotów gospodarczych na terenie powiatu, jak również i poza jego granicami. Jak Pani zdaniem kształtuje się kondycja sektora MSP w naszym powiecie?

Z kondycją ogólną jest dość dobrze. Nasi przedsiębiorcy starają się rozwijać swoje działalności, dywersyfikować oferty i dostosowywać się do panujących warunków rynkowych. Oczywiście zdarzają się również takie, które sobie radzą gorzej. Jednak w ogólnym rozrachunku większość „wyszła” z kryzysu, który dotknął niektóre sektory naszej gospodarki.

Gdyby miała Pani wymienić najprężniej rozwijające się branże gospodarcze w Powiecie Gnieźnieńskim bazując na wiedzy własnej wynikającej z obsługi finansowej wielu lokalnych firm to byłyby to …?

Powiedziałabym, że wbrew temu o czym często słyszymy, jedną z najbardziej rozwijających się branż jest transport międzynarodowy. Poza tym, wiele przedsiębiorstw produkcyjnych czy też usługowych, nauczyło się już tak reagować na sytuację na rynku, żeby dopasować do niej swoją ofertę. Bardzo rozwija się też handel internetowy.

Wielu przedsiębiorców żali się na nieustannie zmieniające się przepisy podatkowo – prawne. Jak sobie Pani radzi z bieżącą aktualizacją wiedzy?

Trzeba się nieustannie szkolić. Podatki i rachunkowość to branże, w których nie można sobie pozwolić na niedostateczną wiedzę. Nie jest to łatwe przy ciągłym braku czasu, ale jest niezbędne. Od niedawna rozpoczęliśmy stałą współpracę z gnieźnieńskim oddziałem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Polecam szkolenia organizowane przez tę placówkę.

Niedawno Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opublikował raport pt. „Fiskalny obłęd”. Czy podziela Pani pogląd, że cyt: „zbyt wysokie podatki szkodzą gospodarce. Zbyt wysokie stawki podatkowe nie powodują wzrostu wpływów podatkowych, tylko ich obniżenie”?

To nie są nowe twierdzenia. Pojawiały się już przy wprowadzaniu pierwszych obciążeń podatkowych. Jednak opinie co do tej kwestii są podzielone. Z jednej strony dzięki niskim podatkom, przedsiębiorstwa mogą się szybciej rozwijać. Z drugiej natomiast obserwujemy np. kraje nordyckie, które dzięki wyższym podatkom dużo więcej środków mogą przeznaczyć na cele społeczne, rozwój sfery badawczo-rozwojowej, a co za tym idzie - zwiększyć konkurencyjność gospodarki, przy jednoczesnym utrzymaniu określonego poziomu dobrobytu społeczeństwa.
Jeśli chodzi o nasz kraj - pamiętam czasy, gdy przedsiębiorcy głównie od swoich dochodów płacili po 40% podatków. Robili wtedy wszystko, żeby ich podatki były jak najniższe. Natomiast od czasu, gdy od dochodów z działalności można płacić podatek rzędu 19%, poszukiwanie różnych źródeł obniżenia podatków przestało być tak ważnym elementem zarządzania firmą.
Odrębną sprawą jest bardzo wysoki koszt zatrudnienia pracowników. Wszystkie pochodne koszty, które musi ponieść pracodawca sprawiają, że pracodawcy często redukują zatrudnienie i ograniczają działalność.

Co by Pani poradziła osobie, która właśnie założyła firmę i szuka obsługi rachunkowej. Jakimi kryteriami warto się kierować przy wyborze dobrego biura rachunkowego?

Podstawową sprawą, którą należy sprawdzić, są posiadane uprawnienia do prowadzenia biura oraz ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. Uprawnienia konieczne do prowadzenia biura właśnie niedawno zostały zniesione kolejnymi ustawami deregulacyjnymi. Pozostaje więc zaznajomienie się z opinią o biurze oraz oczywiście, nadal koniecznym, ubezpieczeniem. Każdy z przedsiębiorców powinien wiedzieć, że to on odpowiada za swoje zobowiązania podatkowe, a biuro rachunkowe odpowiada jedynie przed nim za wykonywaną przez siebie pracę, na drodze cywilnej. Dlatego też przemyślany wybór jest bardzo ważny dla bezpieczeństwa przedsiębiorstwa.

Pomimo stałego wzrostu klientów i ciągłego rozwoju oferty swojego biura znajduje Pani również czas na obsługę wybranych organizacji pozarządowych na podstawie umów wolontariackich. Czy można rozumieć, że dla Pani uczestniczenie w życiu społecznym społeczności lokalnej jest ważne?

Zawsze podziwiam osoby, które społecznie robią coś dla innych, niezależnie od celów tych działań. Dlatego staram się im pomagać i wspierać, chociażby własną pracą. Na terenie naszego powiatu jest bardzo dużo tego typu organizacji, które często nie zdają sobie sprawy z konieczności rozliczania się z Urzędem Skarbowym, czy też innymi instytucjami. Dlatego, jeśli tylko mogę wspieram takie inicjatywy poprzez pomoc w zakresie księgowości i rozliczeń podatkowych. Zachęcam inne biura również do podjęcia podobnych działań.

Biuro Rachunkowe „Profit” po raz pierwszy wzięło udział w konkursie „Orzeł Powiatu Gnieźnieńskiego dla Przedsiębiorczości”. Proszę powiedzieć jak Pani ocenia udział w tym konkursie?

Otrzymany tytuł jest dla mnie bardzo ważnym wyróżnieniem potwierdzającym, że warto się rozwijać. Na pewno jest też dodatkowym czynnikiem, dzięki któremu nadal będę robić wszystko, aby utrzymać wysoką jakość usług, tworzyć nowe miejsca pracy i pomagać przedsiębiorcom w rozwoju.

Jeszcze raz gratulujemy tytułu i życzymy dalszych sukcesów.

Dziękujemy za rozmowę.

 Biuro Rachunkowe `Profit` Magdalena Bosacka - laureat VII edycji konkursu w kategorii: małe przedsiębiorstwo  Biuro Rachunkowe `Profit` Magdalena Bosacka - laureat VII edycji konkursu w kategorii: małe przedsiębiorstwo  Biuro Rachunkowe `Profit` Magdalena Bosacka - laureat VII edycji konkursu w kategorii: małe przedsiębiorstwo
Laureaci IX edycji konkursu "Orzeł Powiatu
Gnieźnieńskiego dla Przedsiębiorczości 2015-2017"
AD Consulting Biuro Rachunkowe Doradztwo Gospodarcze i Finansowe Kursy i Szkolenia Anna Drejza
Alfatex sp. z o. o.
Apteka Starfarma (S2Pharmacy sp. z o. o.)
Auto Centrum Partner Renault Krystyna Sanok
Centrum Finansowo-Doradcze FINexpert sp. z o. o.
Chem-Glas sp. z o. o. sp. k.
Complet Chmielewscy sp. j.
Firma Handlowo-Usługowo-Produkcyjna Wajm sp. j.
Gabis s. c. S. Gąsior, G. Gąsior, I. Gąsior
Hurtownia Agma-Rol Maciej Ogórkiewicz
Inter-Lers sp. z o. o.
Kancelaria Pośrednictwa i Obrotu Nieruchomościami EL-X Edyta Eliks
Karczma Czerwone Korale (F. H. U. „Wróblewski” Radosław Wróblewski)
La Dolce Vita Ristorante & Sila Restaurant (Deliciis sp. z o. o.)
Manufaktura tortów i ciast (Handel i usługi Katarzyna Bruch)
Modro sp. z o. o.
Nowel – Instalacje Elektryczne Henryk Nowaczyk
P. P. H. U. Klimat Danuta Orlikowska
P. P. H. U. Lismar sp. z o. o.
P. P. H. U. Liwma Art Emilia Rychwalska
Projektowanie Nadzory Wykonawstwo w Branży Elektrycznej Maciej Galantowicz
Roltech Sławomir Kaczor
Zakład Elektro Instalatorstwo Elektryczne Jerzy Zobel
LAUREACI

Alfabetyczna lista wszystkich laureatów konkursu "Orzeł Powiatu Gnieźnieńskiego dla Przedsiębiorczości"

więcej...
ZŁOTE ORŁY

Tytuł „Złoty Orzeł Powiatu Gnieźnieńskiego dla Przedsiębiorczości” to zaszczytne wyróżnienie, które po raz pierwszy zostało przyznane w 2011 roku. „Złote Orły” to ambasadorzy konkursu i powiatu gnieźnieńskiego.

więcej...
    www.gospodarka.powiat-gniezno.pl Zamów Newsletter
Licznik odwiedzin: 61992
Copyright by Starostwo Powiatowe w Gnieźnie 2013 ul. Jana Pawła II 9/10, 62-200 Gniezno